Hver dag i vadehavskultur ugen blev de sendt ud i marsken med en optager, og indsamlede lyde de fandt. Derefter overførte vi dem til computeren, og redigerede, klippede og lavede mussestemmer ud af lyd-bidderne.
De samlede kompositioner er børnenes egne ideer, i samarbejde med mig som tekniker og kreativ sparring.
En del lyde skulle vise sig at blive gengangere (vand, ugle,prutte og bøvselyde), men alligevel syntes jeg st det er lykkedes at lave seks meget forskellige kompositioner.
Tak for en dejlig kreativ uge sammen med alle de unge lydkunstnere.
Anders Haahr. juni 2013
Ps. Kompositionen, Classic-beat, er med, da vi i løbet af ugen talte om klassisk musik. Børnene mente, at DET var kun noget gamle mennesker hørte… Efter at have tilsat lidt forskelligt, bl.a. en human beatbox, ændrede de i den grad opfattelse af hvad klassiske instrumenter kan.
det er sjovt at være der ( : og især lydholdet, og maden smagte godt( : man kan male et maleri eller flere til klassen( : til sidst skal man danse folkedans ( : lavet af lydholdet 4.a/b Skærbæk Distriktskole
SvarSlet